Strona Główna Instrukcja biuletynu Statystyki Kontakt Redakcja biuletynu Historia zmian www.bip.gov.pl Urząd Miasta Płocka
 
Główne menu
Rada Miasta
 
epuap


Kliknij aby zobaczyć certyfikat Kliknij aby zobaczyć certyfikat


 

Leszek Brzeski      

                                                                                              25.04.2017r.



 Interpelacja

 


Temat:  Zapewnienia przez Urząd Miasta Płocka wkładu własnego dla szkół startujących w konkursach o środki unijne w ramach Osi priorytetowej nr 10, Edukacja dla rozwoju regionu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.


Uzasadnienie:  Otrzymałem informację od jednej ze szkół  w naszym mieście, która zamierzała ubiegać się o takie środki, że Urząd Miasta nie przewiduje możliwości zagwarantowania wkładu własnego na projekty z Osi priorytetowej nr 10, Edukacja dla rozwoju regionu. Szkoły miałyby takie środki samodzielnie wygospodarowywać, np. poprzez wolontariat czy szukanie sponsorów.
Mam więc pytanie, czy Urząd Miasta przewiduje możliwość zagwarantowania wkładu własnego szkołom startującym w konkursach o środki unijne?
Które szkoły starały się o takie środki w tym i minionym roku, czy te środki otrzymały?
Sądzę, że umożliwienie szkołom  skorzystania ze środków unijnych jest korzystne dla naszego miasta. Władze samorządowe i tak mają obowiązek zapewnienia odpowiedniego sprzętu, często drogiego, tego typu szkołom. Wiele szkół wciąż jest niedoinwestowanych, szczególnie szkoły zawodowe, rozwój techniki wymaga nieustannego doposażenia placówek. Dlaczego więc nie korzystać ze środków unijnych?
W ramach tych programów istnieje również możliwość dokształcania nauczycieli przedmiotów zawodowych, których często brakuje w szkołach, albo którzy mają uprawnienie do uczenia tylko części przedmiotów technicznych. Programy unijne mogą umożliwić szkołom w tym zakresie zapewnienie kadry o odpowiednich kwalifikacjach, z czym coraz częściej szkoły mają problem. Pamiętajmy również, że dynamiczne zmiany w wielu dziedzinach techniki wymagają od nauczycieli ciągłego dokształcania, udziału w kursach i szkoleniach, które są bardzo drogie i na które nauczycieli po prostu nie stać.
Realizacja projektów unijnych może ułatwić  także szkołom współpracę z zakładami pracy w zakresie organizacji praktyk dla uczniów, szkoły mogą bowiem realizować te projekty we współpracy z firmami, co jest jednym z ważnych założeń reformy szkolnictwa zawodowego. 
Sądzę, że przykład wielu płockich szkół wskazuje, że korzystanie ze środków unijnych przez szkoły przynosił wymierne korzyści uczniom i placówkom, a zatem i całemu miastu.                                                    
                                                                                                          

     Z poważaniem

Leszek Brzeski




drukuj
   getacro  Pobierz program do otwierania dokumentów w formacie PDF

 

   
 

tytuł: 
Leszek Brzeski / 2017-04-27 / 1646
data publikacji: 
czwartek, 27 kwietnia 2017, godz. 15:26
ostatnia zmiana: 
czwartek, 27 kwietnia 2017, godz. 15:26 -> historia zmian  (0)
nadzór nad treścią: 
osoba publikująca: 
Agnieszka Kopera
ilość wyświetleń: 
57 291 634

Stopka