Leszek Brzeski / 2017-04-27 / 1646
Zapewnienie przez Urząd Miasta Płocka wkładu własnego dla szkół startujących w konkursach o środki unijne w ramach Osi priorytetowej nr 10, Edukacja dla rozwoju regionu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa MazowieckiegoLeszek Brzeski
25.04.2017r.
Interpelacja
Temat: Zapewnienia przez Urząd Miasta Płocka wkładu własnego dla szkół startujących w konkursach o środki unijne w ramach Osi priorytetowej nr 10, Edukacja dla rozwoju regionu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Uzasadnienie: Otrzymałem informację od jednej ze szkół w naszym mieście, która zamierzała ubiegać się o takie środki, że Urząd Miasta nie przewiduje możliwości zagwarantowania wkładu własnego na projekty z Osi priorytetowej nr 10, Edukacja dla rozwoju regionu. Szkoły miałyby takie środki samodzielnie wygospodarowywać, np. poprzez wolontariat czy szukanie sponsorów.
Mam więc pytanie, czy Urząd Miasta przewiduje możliwość zagwarantowania wkładu własnego szkołom startującym w konkursach o środki unijne?
Które szkoły starały się o takie środki w tym i minionym roku, czy te środki otrzymały?
Sądzę, że umożliwienie szkołom skorzystania ze środków unijnych jest korzystne dla naszego miasta. Władze samorządowe i tak mają obowiązek zapewnienia odpowiedniego sprzętu, często drogiego, tego typu szkołom. Wiele szkół wciąż jest niedoinwestowanych, szczególnie szkoły zawodowe, rozwój techniki wymaga nieustannego doposażenia placówek. Dlaczego więc nie korzystać ze środków unijnych?
W ramach tych programów istnieje również możliwość dokształcania nauczycieli przedmiotów zawodowych, których często brakuje w szkołach, albo którzy mają uprawnienie do uczenia tylko części przedmiotów technicznych. Programy unijne mogą umożliwić szkołom w tym zakresie zapewnienie kadry o odpowiednich kwalifikacjach, z czym coraz częściej szkoły mają problem. Pamiętajmy również, że dynamiczne zmiany w wielu dziedzinach techniki wymagają od nauczycieli ciągłego dokształcania, udziału w kursach i szkoleniach, które są bardzo drogie i na które nauczycieli po prostu nie stać.
Realizacja projektów unijnych może ułatwić także szkołom współpracę z zakładami pracy w zakresie organizacji praktyk dla uczniów, szkoły mogą bowiem realizować te projekty we współpracy z firmami, co jest jednym z ważnych założeń reformy szkolnictwa zawodowego.
Sądzę, że przykład wielu płockich szkół wskazuje, że korzystanie ze środków unijnych przez szkoły przynosił wymierne korzyści uczniom i placówkom, a zatem i całemu miastu.
Z poważaniem
Leszek Brzeski
- Data publikacji: 8 lat temu (czwartek, 27 kwietnia 2017, godzina 15:26)
- Osoba publikująca: Agnieszka Kopera
- Nadzór nad treścią: Agnieszka Kopera
- Ilość wyświetleń: 2 697 335
- Dokument nie był aktualizowany od momentu publikacji