Udzielenie bonifikaty od opłat za użytkowanie wieczyste gruntu Gminy Płock. OGN-01.
Dotyczy bonifikat udzielanych osobom fizycznym od opłat rocznych za użytkowanie wieczyste nieruchomości wykorzystywanych lub przeznaczonych na cele mieszkaniowe, których dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", na podstawie art. 20 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
NIEZBĘDNY FORMULARZ: wniosek do pobrania (druk dostępny w Biurze Obsługi Klienta, ul. Zduńska 3, stanowisko nr 4).
WYMAGANE DOKUMENTY:
I.
Wypełniony wniosek o udzielenie bonifikaty.
II.
Dokumenty potwierdzające dochody wszystkich osób, z którymi
wnioskodawca/y prowadził/dzą wspólne gospodarstwo domowe, w roku
poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona, tj.:
-
w przypadku osób aktywnych zawodowo:
zaświadczenie z Urzędu
Skarbowego o wysokości uzyskanego dochodu albo zeznanie o
wysokości osiągniętego dochodu (PIT) złożone do Urzędu
Skarbowego;
- w przypadku osób bezrobotnych:
zaświadczenie
o zarejestrowaniu w Miejskim Urzędzie Pracy wraz z poświadczeniem
wysokości otrzymanego świadczenia (albo o braku
świadczenia);
zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku
uzyskania dochodu lub o nie składaniu zeznania podatkowego;
- w
przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą
:
zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości
uzyskanego dochodu albo zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu
(PIT) złożone do Urzędu Skarbowego;
- w przypadku osób
pobierających emeryturę/rentę:
zaświadczenie z ZUS, odcinki
przekazu świadczenia przez ZUS z 12 miesięcy albo rozliczenie
roczne PIT-40;
- w przypadku osób uczących się
pełnoletnich:
zaświadczenie za szkoły/uczelni o statusie
ucznia/studenta oraz oświadczenie o wysokości osiągniętego
dochodu (albo braku uzyskania dochodu);
-w przypadku osób nie
zamieszkujących nieruchomości, za którą jest wnoszona opłata
roczna dodatkowo dokumenty wykazujące dochód z tytułu najmu
(dokument złożony w Urzędzie Skarbowym) albo oświadczenie o braku
dochodu;
- inne dokumenty potwierdzające wysokość uzyskanych
dochodów ze źródeł niewymienionych powyżej.
III.
W przypadku gdy wnioskodawca/y prowadzi/dzą działalność
gospodarczą (w tym wynajmują lokal) - mają zastosowanie
przepisy o pomocy publicznej i należy przedłożyć:
a)
wypełniony „Formularz
informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis”
zał. Nr 1,
b) aktualne informacje niezbędne do przyznania
pomocy de minimis dotyczące wnioskodawcy/ów i prowadzonej przez
niego/nich działalności gospodarczej, tj.:
- wszystkie
zaświadczenia o pomocy de minimis jakie
wnioskodawca/y otrzymał/li w roku, w którym ubiega/ją się o
pomoc, oraz w ciągu 2-ch poprzedzających go lat,
albo
oświadczenie o
wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie przez
wnioskodawcę/ów - zał. Nr 2,
albo oświadczenia
o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie - zał. Nr 3,
-
informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis,
dot. w szczególności wnioskodawcy/ów i prowadzonej przez
niego/nich działalności gospodarczej oraz wielkości i
przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych
samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na
pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis,
-
dokumenty finansowe pozwalające ocenić
sytuację wnioskodawcy/ów –za rok, w którym
wnioskodawca/y ubiega/ją się o pomoc, oraz z dwóch poprzedzających
go lat,
- oświadczenie o kondycji ekonomiczno – finansowej
ze wskazaniem kategorii ratingowej: AAA-A, BBB, BB, B, CCC –
wyjaśnienie na str. 4 wniosku,
- informację
czy równocześnie z przedmiotowym wnioskiem, wnioskodawca/y
składał/li w innych instytucjach wnioski w sprawie udzielenia
pomocy de minimis - zał. Nr 4.
Nieprzedstawienie przez wnioskodawcę/ów –
prowadzącego/ych działalność gospodarczą żądanych dokumentów,
wymienionych w pkt. III, spowoduje, że wniosek w zakresie udzielenia
bonifikaty nie będzie uwzględniony.
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
Na podstawie art. 2
ust. 1 pkt 1h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie
skarbowej nie podlega opłacie skarbowej dokonanie
czynnośrzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia
(pozwolenia, koncesji) albo złożenie dokumentu stwierdzającego
udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub
kopii w sprawach załatwianych na podstawie ustawy z dnia 21
sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: 30 dni.
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: odpowiedź pisemna.
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW: Biuro Obsługi Klienta, ul. Zduńska 3, stanowisko nr 4, doręczenie do miejsca zamieszkania wnioskodawcy lub na wskazany przez niego adres.
SPRAWĘ PROWADZI: Wydział Obrotu Nieruchomościami Gminy i Mienia skarbu Państwa
INFORMACJE: Biuro Interwencji i Informowania Mieszkańców - tel. 24 364 55 55.
PODSTAWA PRAWNA: art. 74 ust. 1, 1a, 1b, art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, art. 3 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych.
GODZINY OBSŁUGI KLIENTÓW: poniedziałek, wtorek, środa 8.00-15.30, czwartek 8.00-16.30, piątek 8.00-14.30.
- Data publikacji: 21 lat temu (czwartek, 26 czerwca 2003, godzina 07:31)
- Osoba publikująca: Rafał Frankowski
- Nadzór nad treścią: Dyrektor Wydziału Obrotu Nieruchomościami Gminy i Mienia Skarbu Państwa
- Ilość wyświetleń: 2 698 412
- Data ostatniej aktualizacji: środa, 31 lipca 2024, godzina 14:31
- Historia aktualizacji
31 lipca 2024, godzina 14:30 Aktualizacja dokumentu
17 lutego 2023, godzina 12:54 Aktualizacja dokumentu
17 lutego 2023, godzina 12:54 Aktualizacja dokumentu
03 stycznia 2019, godzina 11:01 Aktualizacja danych
09 sierpnia 2018, godzina 13:21 Aktualizacja danych
15 stycznia 2018, godzina 07:04 Aktualizacja danych
12 stycznia 2018, godzina 12:12 Aktualizacja danych
11 stycznia 2018, godzina 15:56 Aktualizacja danych
11 stycznia 2018, godzina 15:51 Aktualizacja danych
17 marca 2017, godzina 11:37 Aktualizacja danych
17 marca 2017, godzina 11:36 Aktualizacja danych
14 lutego 2017, godzina 12:48 Aktualizacja danych
25 stycznia 2017, godzina 14:37 Aktualizacja danych
25 stycznia 2017, godzina 10:11 Aktualizacja danych
30 grudnia 2016, godzina 11:49 Aktualizacja danych
16 listopada 2016, godzina 11:58 Aktualizacja danych
01 października 2015, godzina 14:04 Aktualizacja danych
16 kwietnia 2015, godzina 12:26 Aktualizacja danych
23 stycznia 2015, godzina 10:04 Aktualizacja danych
23 stycznia 2015, godzina 10:02 Aktualizacja danych
22 października 2014, godzina 11:50 Aktualizacja danych
22 października 2014, godzina 11:45 Aktualizacja danych
20 czerwca 2012, godzina 13:37 Aktualizacja danych
14 października 2010, godzina 12:22 Aktualizacja danych
06 listopada 2009, godzina 14:38 Aktualizacja danych
29 września 2009, godzina 13:15 Aktualizacja danych
21 sierpnia 2009, godzina 09:47 Aktualizacja danych
13 listopada 2008, godzina 14:35 Aktualizacja danych
13 lutego 2007, godzina 09:19 Aktualizacja danych
08 lutego 2007, godzina 12:21 Aktualizacja danych
06 lutego 2007, godzina 13:44 Aktualizacja danych
06 lutego 2007, godzina 13:30 Aktualizacja danych
06 lutego 2007, godzina 13:28 Aktualizacja danych
25 stycznia 2006, godzina 11:53 Aktualizacja danych
21 listopada 2005, godzina 09:14 Aktualizacja danych
20 lipca 2005, godzina 09:49 Aktualizacja danych
13 lipca 2005, godzina 14:47 Aktualizacja danych
28 czerwca 2005, godzina 10:54 Aktualizacja danych
28 czerwca 2005, godzina 10:53 Aktualizacja danych
28 czerwca 2005, godzina 10:53 Aktualizacja danych
Podobne sprawy
- Bonifikaty od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych będących własnością Gminy Płock. OGN - 01.
- Oddanie nieruchomości Gminy w trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej. OGN - 02.
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018r. OGN-09.
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości. OGN-03.
- Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości Gminy Płock w drodze bezprzetargowej (tzw. dodzielenie gruntu do działek istniejących). OGN-04.
- Sprzedaż nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego. OGN - 05.
- Udzielenie bonifikaty od opłat za trwały zarząd gruntem Gminy. OGN-06.
- Wykup nieruchomości przez Gminę Płock. OGN - 07.
- Zamiana nieruchomości na inną nieruchomość będącą własnością Gminy Płock. OGN-08.