Sprzedaż prawa własności gruntu Skarbu Państwa na rzecz użytkownika wieczystego. WNG-II-10.
NIEZBĘDNY FORMULARZ: wniosek do pobrania (druk dostępny w Biurze Obsługi Klienta, ul. Zduńska 3, stanowisko nr 4).
WYMAGANE DOKUMENTY:
I. Podmioty, które nie są przedsiębiorcami i nie prowadzą działalności gospodarczej i:
1. deklarują wniesienie opłaty z tytułu sprzedaży w ratach lub
2. deklarują wniesienie opłaty z tytułu sprzedaży w kwocie jednorazowej składają:
a) wypełniony wniosek,
b) aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości będącej w użytkowaniu wieczystym
c) aktualny wypis z rejestru ewidencji gruntów i budynków
d) aktualną mapę ewidencyjną
e) kserokopię aktu notarialnego, decyzji, postanowienia lub innego dokumentu, którym wnioskodawca/y nabył/li prawo użytkowania wieczystego nieruchomości (lub udziału)
f) dokument potwierdzający wpis do rejestru zabytków (jeśli taki został wydany)
g) inne dokumenty mogące mieć wpływ na rozpatrzenie wniosku.
II. Podmioty, które są przedsiębiorcami, prowadzą działalność gospodarczą i:
deklarują wniesienie opłaty z tytułu sprzedaży w kwocie jednorazowej składają:
1. wypełniony wniosek,
2. aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości będącej w użytkowaniu wieczystym aktualny wypis z rejestru ewidencji gruntów i budynków
3. aktualną mapę ewidencyjną
4. kserokopię aktu notarialnego, decyzji, postanowienia lub innego dokumentu, którym wnioskodawca/y nabył/li prawo użytkowania wieczystego nieruchomości (lub udziału)
5. dokument potwierdzający wpis do rejestru zabytków (jeśli taki został wydany)
6. aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego - w przypadku osób prawnych (oryginał lub uwierzytelniona kopia)
7. zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON – w przypadku osób prawnych (oryginał lub uwierzytelniona kopia)
8. decyzja w sprawie nadania numeru NIP (oryginał lub uwierzytelniona kopia)
9. uchwała właściwego organu spółki o wyrażeniu zgody na nabycie własności nieruchomości
10. inne dokumenty mogące mieć wpływ na rozpatrzenie wniosku.
III. Podmioty, które są przedsiębiorcami, prowadzą działalność gospodarczą i:
deklarują wniesienie opłaty z tytułu sprzedaży w ratach - z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej składają:
1. wypełniony wniosek,
2. aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości będącej w użytkowaniu wieczystym
3. aktualny wypis z rejestru ewidencji gruntów i budynków
4. aktualną mapę ewidencyjną
5. kserokopia aktu notarialnego, decyzji, postanowienia lub innego dokumentu, którym wnioskodawca/y nabył/li prawo użytkowania wieczystego nieruchomości (lub udziału)
6. dokument potwierdzający wpis do rejestru zabytków (jeśli taki został wydany)
7. aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego - w przypadku osób prawnych (oryginał lub uwierzytelniona kopia)
8. zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON – w przypadku osób prawnych (oryginał lub uwierzytelniona kopia)
9. decyzja w sprawie nadania numeru NIP (oryginał lub uwierzytelniona kopia)
10. uchwała właściwego organu spółki o wyrażeniu zgody na nabycie własności nieruchomości
11. dokumenty niezbędne do ustalenia wysokości pomocy de minimis:
a) wypełniony „Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis” - zał. Nr 1,
b) aktualne informacje niezbędne do przyznania pomocy de minimis dotyczące wnioskodawcy/ów i prowadzonej przez niego/nich działalności gospodarczej1 tj.:
wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis jakie wnioskodawca/y (oraz jednostki gospodarcze powiązane z wnioskodawcą) otrzymał/li w roku, w którym ubiega/ją się o pomoc, oraz w ciągu 2-ch poprzedzających go lat,
albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie przez wnioskodawcę/ów (i jednostki powiązane) - zał. Nr 2,
albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie - zał. Nr 3,
informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, dot. w szczególności wnioskodawcy/ów (oraz jednostek gospodarczych powiązanych z wnioskodawcą) i prowadzonej przez niego/nich działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis,
c) dokumenty finansowe pozwalające ocenić sytuację wnioskodawcy/ów (oraz jednostek gospodarczych powiązanych z wnioskodawcą) – za rok, w którym wnioskodawca/y ubiega/ją się o pomoc, oraz z dwóch poprzedzających go lat,
d) rating przedsiębiorcy, a w przypadku jego braku oświadczenie o kondycji ekonomiczno – finansowej firmy ze wskazaniem kategorii ratingowej: AAA-A, BBB, BB, B, CCC (objaśnienie na str. 4 pkt 2 wniosku),
e) informację czy równocześnie z przedmiotowym wnioskiem, wnioskodawca/y składał/li w innych instytucjach wnioski w sprawie udzielenia pomocy de minimis – zał. Nr 4.
Nieprzedstawienie przez wnioskodawcę – przedsiębiorcę żądanych dokumentów, wymienionych w pkt. 11, spowoduje, że wniosek w zakresie rozłożenia należności na raty nie będzie uwzględniony, a sprzedaż nastąpi za jednorazową odpłatnością.
11. inne dokumenty mogące mieć wpływ na rozpatrzenie wniosku.
IV. Podmioty, które są przedsiębiorcami, prowadzą działalność gospodarczą i:
deklarują wniesienie opłaty z tytułu sprzedaży w ratach - bez uwzględnienia przepisów o pomocy publicznej, z zastosowaniem Zarządzenia nr 474 Wojewody Mazowieckiego z dnia 23 września 2014 r. (objaśnienie na str. 4 pkt 1 wniosku), składają:
1. wypełniony wniosek,
2. oświadczenie wnioskodawcy zawierające deklarację wniesienia opłaty z tytułu sprzedaży w ratach - z zastosowaniem Zarządzenia nr 474 Wojewody Mazowieckiego z dnia 23 września 2014 r. – zał. Nr 5
3. aktualny odpis z księgi wieczystej nieruchomości będącej w użytkowaniu wieczystym
4. aktualny wypis z rejestru ewidencji gruntów i budynków
5. aktualną mapę ewidencyjną
6. kserokopia aktu notarialnego, decyzji, postanowienia lub innego dokumentu, którym wnioskodawca/y nabył/li prawo użytkowania wieczystego nieruchomości (lub udziału)
7. dokument potwierdzający wpis do rejestru zabytków (jeśli taki został wydany)
8. aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego - w przypadku osób prawnych (oryginał lub uwierzytelniona kopia)
9. zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON – w przypadku osób prawnych (oryginał lub uwierzytelniona kopia)
10. decyzja w sprawie nadania numeru NIP (oryginał lub uwierzytelniona kopia)
11. uchwała właściwego organu spółki o wyrażeniu zgody na nabycie własności nieruchomości
12. inne dokumenty mogące mieć wpływ na rozpatrzenie wniosku.
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1h ustawy z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach załatwianych na podstawie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: 30 dni od otrzymania zgody Wojewody Mazowieckiego na sprzedaż.
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: Umowa w formie aktu notarialnego.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW: Biuro Obsługi Klienta, ul. Zduńska 3, stanowisko nr 4.
MIEJSCE ODEBRANIA DOKUMENTÓW: Kancelaria notarialna.
SPRAWĘ PROWADZI: Wydział Obrotu Nieruchomościami Gminy i Mienia Skarbu Państwa
INFORMACJE: Biuro Interwencji i Informowania Mieszkańców - tel. 24 364 55 55.
PODSTAWA PRAWNA: art. 32, art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
GODZINY OBSŁUGI KLIENTÓW: poniedziałek, wtorek, środa 8.00-15.30, czwartek 8.00-16.30, piątek 8.00-14.30.
- Data publikacji: 22 lata temu (czwartek, 26 czerwca 2003, godzina 07:31)
- Osoba publikująca: Rafał Frankowski
- Nadzór nad treścią: Dyrektor Wydziału Obrotu Nieruchomościami Gminy i Mienia Skarbu Państwa
- Ilość wyświetleń: 2 701 049
- Data ostatniej aktualizacji: środa, 31 lipca 2024, godzina 12:36
- Historia aktualizacji
31 lipca 2024, godzina 12:36 Aktualizacja dokumentu
31 lipca 2024, godzina 09:36 Aktualizacja dokumentu
19 marca 2024, godzina 08:48 Aktualizacja dokumentu
17 lutego 2023, godzina 09:23 Aktualizacja dokumentu
17 lutego 2023, godzina 09:07 Aktualizacja dokumentu
17 lutego 2023, godzina 09:07 Aktualizacja dokumentu
17 lutego 2023, godzina 09:05 Aktualizacja dokumentu
15 lutego 2023, godzina 13:31 Aktualizacja dokumentu
14 lutego 2020, godzina 08:53 Aktualizacja danych
22 lipca 2019, godzina 12:09 Aktualizacja danych
03 stycznia 2019, godzina 10:38 Aktualizacja danych
09 sierpnia 2018, godzina 13:00 Aktualizacja danych
09 sierpnia 2018, godzina 12:58 Aktualizacja danych
03 sierpnia 2018, godzina 11:06 Aktualizacja danych
30 czerwca 2017, godzina 09:06 Aktualizacja danych
30 czerwca 2017, godzina 09:03 Aktualizacja danych
29 czerwca 2017, godzina 12:41 Aktualizacja danych
28 czerwca 2017, godzina 11:09 Aktualizacja danych
28 czerwca 2017, godzina 11:08 Aktualizacja danych
28 czerwca 2017, godzina 11:05 Aktualizacja danych
08 marca 2017, godzina 12:51 Aktualizacja danych
24 lutego 2017, godzina 10:33 Aktualizacja danych
23 lutego 2017, godzina 08:49 Aktualizacja danych
08 stycznia 2016, godzina 12:30 Aktualizacja danych
08 stycznia 2016, godzina 12:24 Aktualizacja danych
24 września 2015, godzina 14:59 Aktualizacja danych
24 września 2015, godzina 14:58 Aktualizacja danych
24 września 2015, godzina 14:57 Aktualizacja danych
24 września 2015, godzina 14:21 Aktualizacja danych
24 września 2015, godzina 14:19 Aktualizacja danych
24 września 2015, godzina 14:11 Aktualizacja danych
28 sierpnia 2015, godzina 12:57 Aktualizacja danych
08 lipca 2015, godzina 08:48 Aktualizacja danych
23 marca 2015, godzina 11:08 Aktualizacja danych
11 marca 2015, godzina 09:17 Aktualizacja danych
11 marca 2015, godzina 08:54 Aktualizacja danych
11 marca 2015, godzina 08:51 Aktualizacja danych
11 marca 2015, godzina 08:44 Aktualizacja danych
23 maja 2014, godzina 10:05 Aktualizacja danych
05 września 2012, godzina 11:41 Aktualizacja danych
27 sierpnia 2012, godzina 11:40 Aktualizacja danych
27 sierpnia 2012, godzina 11:39 Aktualizacja danych
27 sierpnia 2012, godzina 11:39 Aktualizacja danych
21 sierpnia 2012, godzina 14:13 Aktualizacja danych
21 sierpnia 2012, godzina 14:12 Aktualizacja danych
08 listopada 2011, godzina 12:27 Aktualizacja danych
03 czerwca 2011, godzina 12:10 Aktualizacja danych
27 stycznia 2011, godzina 14:20 Aktualizacja danych
29 kwietnia 2010, godzina 13:27 Aktualizacja danych
29 września 2009, godzina 13:41 Aktualizacja danych
21 sierpnia 2009, godzina 09:41 Aktualizacja danych
12 lutego 2007, godzina 13:09 Aktualizacja danych
21 listopada 2005, godzina 09:07 Aktualizacja danych
09 sierpnia 2005, godzina 12:07 Aktualizacja danych
09 sierpnia 2005, godzina 10:39 Aktualizacja danych
05 sierpnia 2005, godzina 11:38 Aktualizacja danych
04 sierpnia 2005, godzina 10:30 Aktualizacja danych
Podobne sprawy
- Aktualizacja opłat na żądanie użytkownika wieczystego lub trwałego zarządcy nieruchomości Skarbu Państwa na podstawie jej wartości określonej przez rzeczoznawcę majątkowego. WNG-II-01.
- Dzierżawa nieruchomości lub najem lokalu Skarbu Państwa. WNG-II-02.
- Nabycie własności działki pod budynkami wyłączonymi od przekazania na własność państwa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem 01 stycznia 1983 r. oraz ustanowienie służebności gruntowej w zakresie niezbędnym do korzystania z działki. WNG-II-03.
- Oddanie nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej. WNG-II-04
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów. WNG-II-20
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości. WNG-II-05
- Przekształcenie prawa zabudowy nieruchomości sprzed 1945 r. w użytkowanie wieczyste. WNG-II-06
- Przesunięcie terminu płatności opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste gruntów/ trwały zarząd nieruchomości Skarbu Państwa. WNG-II-07
- Przyznanie prawa do rekompensaty za mienie pozostawione poza obecnymi granicami Państwa Polskiego w związku z wojną rozpoczętą w 1939 r. WNG-II-08
- Roszczenie o sprzedaż prawa własności gruntu Skarbu Państwa na rzecz użytkownika wieczystego. WNG-II-21
- Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa w drodze przetargu WNG-II-09
- Sprzedaż prawa własności gruntu Skarbu Państwa na rzecz użytkownika wieczystego. WNG-II-10
- Sprzedaż/oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa poprzez dodzielenie gruntu do działki posiadanej. WNG-II-11
- Udzielenie bonifikaty od opłat za trwały zarząd nieruchomością Skarbu Państwa lub z tytułu wpisania do rejestru zabytków nieruchomości oddanej w trwały zarząd lub jej części składowej. WNG-II-12
- Udzielenie bonifikaty od opłat za użytkowanie wieczyste gruntu Skarbu Państwa. WNG-II-13
- Udzielenie bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu wpisania nieruchomości gruntowej Skarbu Państwa oddanej w użytkowanie wieczyste do rejestru zabytków. WNG-II-14
- Uwłaszczenie na gruntach Skarbu Państwa. WNG-II-15
- Uzyskanie zgody na czasowe zajęcie nieruchomości Skarbu Państwa pod wykonanie liniowych instalacji podziemnych i nadziemnych. WNG-II-16
- Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki przymusowej ustanowionej na rzecz Gminy Miasto Płock / Skarbu Państwa
- Zamiana nieruchomości stanowiącej własność osób fizycznych lub osób prawnych na nieruchomość stanowiącą własność Skarbu Państwa. WNG-II-17
- Zmiana stawki procentowej opłaty rocznej za trwały zarząd nieruchomością Skarbu Państwa. WNG-II-18
- Zwrot wywłaszczonej nieruchomości. WNG-II-19.