Wydawanie zaświadczenia o liczbie pojazdów, dla których został udokumentowany wymóg zdolności finansowej zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE)1071/2009. REG - 32.
NIEZBĘDNY FORMULARZ: wniosek o wydawanie zaświadczenia o liczbie pojazdów, dla których został udokumentowany wymóg zdolności finansowej zgodnie z art. 7 Rozporządzenia (WE)1071/2009(druk wniosku dostępny na Stanowisku Obsługi Klienta, Al. J. Piłsudskiego 6, stanowisko nr 1 i 2).
WYMAGANE DOKUMENTY:
• dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiedniej zdolności finansowej - zgodnie z art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 w wysokości:
- 9000 euro na pierwszy pojazd zgłoszony do zezwolenia,
- 5000 euro na każdy następny pojazd zgłoszony do zezwolenia,
- roczne sprawozdanie finansowe poświadczone przez biegłego rewidenta lub odpowiednio upoważnioną osobę: członka zarządu spółki prawa handlowego lub innej osoby prawnej, wspólnika spółki jawnej, komplementariusza spółki komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub przedsiębiorcę bedącego osobą fizyczną,
- w ramach odstępstwa organ może się zgodzić lub wymagać, aby przedsiębiorca wykazał zdolność finansową za pomocą zabezpieczenia takiego jak:
- gwarancja bankowa,
- ubezpieczenie, w tym ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej z jednego lub kilku banków lub innych instytucji finansowych, w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, składających solidarną gwarancję za przedsiębiorstwo
• dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
WYSOKOŚĆ OPŁATY: Opłata skarbowa: 17 zł
SPOSÓB WNIESIENIA OPŁATY: w kasie Urzędu Miasta Płocka: Stanowisko Obsługi Klienta, Al. J. Piłsudskiego 6 lub bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miasta Płocka, Bank PKO BP S.A. II Oddział w Płocku: 13 1020 3974 0000 5502 0177 7929
ZDOLNOŚĆ FINANSOWA PRZEDSIĘBIORCY - ustala się ją według kursu odpowiadającego opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej kursom z pierwszego dnia roboczego października, który obowiązuje od dnia 1 stycznia do 31 grudnia następnego roku kalendarzowego.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: Wydanie zaświadczenie.
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW: Stanowisko Obsługi Klienta, Al. J. Piłsudskiego 6.
SPRAWĘ PROWADZI: Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej.
INFORMACJE: Biuro Interwencji i Informowania Mieszkańców - tel. 24 364 55 55
PODSTAWA PRAWNA:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE;
- Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2019r., poz. 2140 ze zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018r., poz. 2096 ze zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019r., poz. 1000 ze zm.).
GODZINY OBSŁUGI KLIENTÓW: Al. J. Piłsudskiego 6: poniedziałek - piątek 8.00-17.00.
 Pobierz program do otwierania dokumentów w formacie PDF |
|