Wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów. OGO - 04. 

 

 

NIEZBĘDNY FORMULARZ: wniosek (brak druku) powinien zawierać informacje, o których mowa w art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach:

  1. numer identyfikacji podatkowej (NIP)  posiadacza odpadów;
  2. wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania;
  3. określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku;
  4. oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów;
  5. wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
  6. wskazanie maksymalnej masy poszczególnych rodzajów odpadów i maksymalnej łącznej masy wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie oraz które mogą być magazynowane w okresie roku;
  7. wskazanie największej masy odpadów, które mogłyby być magazynowane w tym samym czasie w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub innym miejscu magazynowania odpadów, wynikającej z wymiarów instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów;
  8. wskazanie całkowitej pojemności (wyrażonej w Mg) instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów;
  9. szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach - także godzinowej mocy przerobowej;
  10. przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
  11. oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów;
  12. opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
  13. opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;
  14. proponowaną formę i wysokość zabezpieczenia roszczeń, o którym mowa w art. 48a;
  15. informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.


WYMAGANE DOKUMENTY: do wniosku należy dołączyć:

  1. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
  2. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana.
  3. tytuł prawny do terenu, na którym odbywa się magazynowanie odpadów.
  4. dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
  5. dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (upoważnienia) do załatwienia sprawy związanej   z wydaniem zezwolenia, niezbędny w przypadku załatwiania tych czynności przez pełnomocnika (osobę upoważnioną). Z obowiązku złożenia pełnomocnictwa (upoważnienia) zwolnieni są członkowie najbliższej rodziny i współdomownicy wnioskodawcy.
  6. dowód wniesienia opłaty skarbowej od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.
  7. zaświadczenie o niekaralności:
    a)  posiadacza odpadów będącego osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą,
    b) wspólnika, prokurenta, członka zarządu lub członka rady nadzorczej posiadacza odpadów będącego osobą prawna albo jednostką organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej
    - za przestępstwa przeciwko środowisku lub przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny;
  8. zaświadczenie o niekaralności posiadacza odpadów za przestępstwa przeciwko środowisku na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 października 2002 r. od odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźba kary;
  9. oświadczenia o niekaralności osób, o których mowa w art. 42 ust. 3a pkt 1 ustawy o odpadach, za wykroczenia określone w art. 175, art. 183, art. 189 ust. 2 pkt 6 lub art. 191;
  10. oświadczenie, że w stosunku do:
    a) osoby, o której mowa w art. 42 ust. 3a pkt 1 lit. a,
    b)  posiadacza odpadów będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej albo wspólnika, prokurenta, członka zarządu lub członka rady nadzorczej tego posiadacza odpadów prowadzącego działalność gospodarczą jako osoba fizyczna
    - w ostatnich 10 latach nie wydano ostatecznej decyzji o cofnięciu zezwolenia na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów lub pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie i przetwarzanie odpadów lub nie wymierzono administracyjnej kary pieniężnej, o której mowa w art. 194, w wysokości przekraczającej łącznie kwotę 150 000 zł;
  11. oświadczenie, że wspólnik, prokurent, członek zarządu lub członek rady nadzorczej posiadacza odpadów nie jest lub nie był wspólnikiem, prokurentem, członkiem rady nadzorczej lub członkiem zarządu innego przedsiębiorcy:
    a) w stosunku do którego w ostatnich 10 latach wydano ostateczną decyzję o cofnięciu zezwolenia na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów lub pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie i przetwarzanie odpadów lub
    b) któremu wymierzono co najmniej trzykrotnie administracyjną karę pieniężną, o której mowa w art. 194, w ostatnich 10 latach, w wysokości przekraczającej łączną kwotę 150 000 zł,
    - za naruszenia popełnione w czasie, gdy jest lub był wspólnikiem, prokurentem, członkiem rady nadzorczej lub członkiem zarządu tego innego przedsiębiorcy;
  12. zawarcia w oświadczeniach wymienionych w art. 42 ust. 3a pkt 3-5 klauzuli: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
  13. decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o której mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w przypadku gdy dla terenu, którego wniosek dotyczy nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, chyba że uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu nie jest wymagane.
  14. dokument potwierdzający prawo własności, prawo użytkowania wieczystego, prawo użytkowania albo umowę dzierżawy nieruchomości, załączany do wniosku na przetwarzanie odpadów komunalnych lub odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych przez posiadacza odpadów, z wyłączeniem jednostek budżetowych;
  15. operat przeciwpożarowy, o którym mowa w art. 42 ust. 4b pkt 1;
  16. postanowienie, o którym mowa w art. 42 ust. 4b pkt 2.

WYSOKOŚĆ OPŁATY:  

  1. Opłata skarbowa od wydania zezwolenia: 616 zł.
  2. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury – 17 zł.


SPOSÓB WNIESIENIA OPŁATY: na konto Urzędu Miasta Płocka, Bank PKO BP S.A. II Oddział w Płocku, nr konta: 13 1020 3974 0000 5502 0177 7929.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego:

  1. do 1 miesiąca.
  2. do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.


FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: zezwolenie

MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW: wniosek składa się w Biurze Obsługi Klienta, ul Zduńska 3, stanowisko nr 14.

SPRAWĘ PROWADZI: Wydział Kształtowania Środowiska, Referat Ochrony Środowiska, wieloosobowe stanowisko ds. gospodarki wodno-ściekowej i ochrony środowiska przed odpadami, pok. E-32, piętro-I,  bud. E.

INFORMACJE: Biuro Obsługi Klienta - tel. 24 364 55 55.

PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów.
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

TRYB ODWOŁAWCZY: Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Płocku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

GODZINY OBSŁUGI KLIENTÓW: poniedziałek, wtorek, środa 8.00-15.30, czwartek 8.00-16.30, piątek 8.00-14.30.

 

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informujemy, że:
1. Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Gmina Miasto Płock, 09-400 Płock, Stary Rynek 1;
2. kontakt z inspektorem ochrony danych – iod@plock.eu;
3. dane osobowe przetwarzane będą w celu przygotowania i wydania decyzji administracyjnej – zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zgodnie z art. 41 ustawy o odpadach;
4. odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
5. dane osobowe przechowywane będą przez okres określony w art. 44 ustawy o odpadach;
6. każdy ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub  ograniczenia przetwarzania w przypadku kwestionowania prawidłowości danych osobowych;
7. każdy ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
8.  podanie danych osobowych jest obowiązkowe na mocy art. 42 ust. 2 ustawy o odpadach.

 

Metryka dokumentu
  • Data publikacji: 10 lat temu (poniedziałek, 27 lipca 2015, godzina 11:57)
  • Osoba publikująca: Rafał Frankowski
  • Nadzór nad treścią: Dyrektor Wydziału Kształtowania Środowiska
  • Ilość wyświetleń: 2 698 157
  • Data ostatniej aktualizacji: piątek, 31 października 2025, godzina 09:24
  • Historia aktualizacji

  • 31 października 2025, godzina 09:24 Aktualizacja dokumentu
    17 września 2025, godzina 07:30 Aktualizacja dokumentu
    31 lipca 2024, godzina 13:39 Aktualizacja dokumentu
    31 lipca 2024, godzina 10:13 Aktualizacja dokumentu
    29 czerwca 2022, godzina 11:08 Aktualizacja dokumentu
    16 lutego 2022, godzina 09:23 Aktualizacja dokumentu
    30 września 2021, godzina 16:51 Aktualizacja dokumentu
    16 kwietnia 2021, godzina 12:25 Aktualizacja dokumentu
    18 marca 2021, godzina 14:45 Aktualizacja dokumentu
    18 marca 2021, godzina 14:42 Aktualizacja dokumentu
    13 marca 2020, godzina 12:22 Aktualizacja danych
    12 marca 2020, godzina 17:24 Aktualizacja danych
    21 lutego 2020, godzina 13:26 Aktualizacja danych
    14 lutego 2020, godzina 08:25 Aktualizacja danych
    10 kwietnia 2019, godzina 11:21 Aktualizacja danych
    14 stycznia 2019, godzina 11:33 Aktualizacja danych
    02 stycznia 2019, godzina 14:58 Aktualizacja danych
    20 sierpnia 2018, godzina 09:38 Aktualizacja danych
    09 sierpnia 2018, godzina 14:31 Aktualizacja danych
    26 czerwca 2018, godzina 14:27 Aktualizacja danych
    26 czerwca 2018, godzina 14:24 Aktualizacja danych
    26 czerwca 2018, godzina 14:23 Aktualizacja danych
    26 czerwca 2018, godzina 14:22 Aktualizacja danych
    24 maja 2018, godzina 12:04 Aktualizacja danych
    07 marca 2018, godzina 09:42 Aktualizacja danych
    05 marca 2018, godzina 09:22 Aktualizacja danych
    05 marca 2018, godzina 09:14 Aktualizacja danych
    07 lipca 2017, godzina 12:57 Aktualizacja danych
    15 lutego 2017, godzina 13:50 Aktualizacja danych
    10 stycznia 2017, godzina 08:32 Aktualizacja danych
    10 listopada 2016, godzina 16:00 Aktualizacja danych
    10 listopada 2016, godzina 15:58 Aktualizacja danych
    29 marca 2016, godzina 12:55 Aktualizacja danych
    29 marca 2016, godzina 12:29 Aktualizacja danych
    09 września 2015, godzina 08:46 Aktualizacja danych
    27 lipca 2015, godzina 14:01 Aktualizacja danych
    27 lipca 2015, godzina 13:59 Aktualizacja danych
    27 lipca 2015, godzina 13:57 Aktualizacja danych
    27 lipca 2015, godzina 12:57 Aktualizacja danych
Podobne sprawy