Strona Główna Instrukcja biuletynu Statystyki Kontakt Redakcja biuletynu Historia zmian www.bip.gov.pl Urząd Miasta Płocka
 
Główne menu
Urząd Miasta
 
epuap


Kliknij aby zobaczyć certyfikat Kliknij aby zobaczyć certyfikat Kliknij aby zobaczyć certyfikat Kliknij aby zobaczyć certyfikat


 

 Zameldowanie na pobyt stały. OSO - 14.

 

 

NIEZBĘDNY FORMULARZ: Druk Zgłoszenie pobytu stałegozawierający podpis osoby meldującej się lub pełnomocnika oraz podpis właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzający fakt pobytu osoby pod danym adresem, do pobrania także na Stanowisku Obsługi Klienta, Al. J. Piłsudskiego 6 lub w Punkcie Obsługi Mieszkańca "Miodowa", ul. Miodowa 8 lok. 6.

Druk należy uzupełnić komputerowo (maszynowo) lub pismem odręcznym, kolorem niebieskim lub czarnym, drukowanymi literami.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Obywatel dokonuje zameldowania w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

WYMAGANE DOKUMENTY: 
1. Dowód osobisty
lub paszport.
2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu) – do wglądu.
3. W nowo budowanym domu – dokument o odbiorze budynku i zawiadomienie o nadaniu numeru – do wglądu.
4. W przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa. 5. Pełnomocnik przedstawia do wglądu dowód osobisty lub paszport.

Obywatel Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu, strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub konfederacji Szwajcarskiej dokonujący zameldowania  na pobyt stały winien przedłożyć:

1. Ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
2. Ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu albo zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. W/wdokonuje zameldowania w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości w której zamieszkuje najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Członek rodziny obywatela Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu, strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub konfederacji Szwajcarskiej, niebędący obywatelem Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu, strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub konfederacji Szwajcarskiej dokonujący zameldowania  na pobyt stały winien przedłożyć:

1. Ważny dokument podróży
2. Ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej albo ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej
3. W/w dokonuje zameldowania w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości w której zamieszkuje najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Obywatel państwa nie będącego Obywatel Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu, strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub konfederacji Szwajcarskiej dokonujący zameldowania na pobyt stały winien przedłożyć:

1. Paszport.
2. Cudzoziemiec dokonujący zameldowania na pobyt stały przedstawia kartę pobytu wydaną w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej, albo nadaniem statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, dokument „zgoda na pobyt tolerowany” albo zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.
3. W/w dokonuje zameldowania w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości w której zamieszkuje najpóźniej 4 dnia licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

WYSOKOŚĆ OPŁATY: Nie podlega opłacie skarbowej

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Od ręki

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: Potwierdzenie zameldowania na pobyt stały wydawane jest w formie zaświadczenia z urzędu.

MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW: Stanowisko Obsługi Klienta, Al. J. Piłsudskiego 6, Punkt Obsługi Mieszkańca "Miodowa", ul. Miodowa 8 lok. 6.

SPRAWĘ PROWADZI: Oddział Spraw Obywatelskich

INFORMACJE: Biuro Interwencji i Informowania Mieszkańców - tel. 24 364 55 55

PODSTAWA PRAWNA:
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2016 r. poz. 722 ze zm.);
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1852).
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks post
ępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.).

GODZINY OBSŁUGI KLIENTÓW: Al. J. Piłsudskiego 6: poniedziałek - piątek 8.00-17.00.
Punkt Obsługi Mieszkańca, ul. Miodowa 8 lok. 6: poniedziałek - piątek 9.00-16.30.

 

 




drukuj
   getacro  Pobierz program do otwierania dokumentów w formacie PDF

 

   
 

tytuł: 
Zameldowanie na pobyt stały. OSO - 14.
data publikacji: 
czwartek, 26 czerwca 2003, godz. 07:31
ostatnia zmiana: 
środa, 15 lutego 2017, godz. 09:19 -> historia zmian  (40)
nadzór nad treścią: 
Kierownik komórki organizacyjnej
osoba publikująca: 
Rafał Frankowski
ilość wyświetleń: 
8 796 012

Stopka