Strona Główna Instrukcja biuletynu Statystyki Kontakt Redakcja biuletynu Historia zmian www.bip.gov.pl Urząd Miasta Płocka
 
Główne menu
Urząd Miasta
 
epuap


Kliknij aby zobaczyć certyfikat Kliknij aby zobaczyć certyfikat Kliknij aby zobaczyć certyfikat Kliknij aby zobaczyć certyfikat


 

Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów. BRK-04.

 

 

NIEZBĘDNY FORMULARZ: Nie dotyczy. Postępowanie wszczyna wizyta konsumenta lub telefon od konsumenta.

WYMAGANE DOKUMENTY: W przypadku wizyty w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów - wszystkie dokumenty niezbędne do analizy danych i oceny prawnej sprawy konsumenckiej (m.in. paragon, umowa, korespondencja z przedsiębiorcą, opinie rzeczoznawców, rachunki do ustalenia wysokości odszkodowania itp.). W przypadku rozmowy telefonicznej – przedstawienie stanu faktycznego sprawy przez konsumenta

WYSOKOŚĆ OPŁAT: Brak

SPOSÓB WNIESIENIA OPŁATY: Nie dotyczy.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Niezwłocznie po przedstawieniu sprawy przez konsumenta.

W przypadku, telefonicznego kontaktu konsumenta, jeżeli ocena danych wymaga wglądu w dokumenty, konsument zapraszany jest na osobistą wizytę w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów

W przypadku spraw szczególnie zawiłych lub wymagających zgromadzenia i analizy dokumentów, konsument proszony jest o złożenie pisemnego zapytania prawnego.

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: Ustna porada prawna.

W zależności od rodzaju sprawy – podanie wzoru pisma, które konsument powinien skierować do przedsiębiorcy.

Wydanie ulotki informacyjnej – jeżeli jest ulotka poświęcona danemu zagadnieniu.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMETÓW: Nie dotyczy

MIEJSCE ODEBRANIA DOKUMENTÓW: Nie dotyczy

SPRAWĘ PROWADZI: Miejski Rzecznik Konsumentów.

INFORMACJE: Biuro Interwencji i Informowania Mieszkańców - tel. 24 364 55 55

PODSTAWY PRAWNE DO OCENY PRAWNEJ SPRAWY (nie jest to katalog zamknięty):

1. Ustawa z dnia 23.04.1964r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.);

2. Ustawa z dnia 17.11.1964r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 1822 ze zmianami);

3. Ustawa z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 229 ze zm.);

4. Ustawa z dnia 20.07.2001 r. o kredycie konsumenckim (Dz.U. z 2016 r. poz. 1528 ze zm.);

5. Ustawa z dnia 16.04.1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003r. Nr 153 poz. 1503 ze zmianami);

6. Ustawa z dnia 24.08.2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1713 ze zmianami);

7. Ustawa z dnia 20.05.1971 r. Kodeks wykroczeń (Dz.U. z 2015 r. poz. 1094 ze zmianami).

8. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2017 poz. 683).

GODZINY PRACY URZĘDU: poniedziałek, wtorek, środa 7.30-15.30, czwartek 8.30-17.30, piątek 8.30-15.30. 




drukuj
   getacro  Pobierz program do otwierania dokumentów w formacie PDF

 

   
 

tytuł: 
Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów. BRK - 04.
data publikacji: 
czwartek, 02 września 2004, godz. 08:55
ostatnia zmiana: 
poniedziałek, 21 sierpnia 2017, godz. 09:11 -> historia zmian  (25)
nadzór nad treścią: 
Kierownik komórki organizacyjnej
osoba publikująca: 
Rafał Frankowski
ilość wyświetleń: 
8 780 684

Stopka