Strona Główna Instrukcja biuletynu Statystyki Kontakt Redakcja biuletynu Historia zmian www.bip.gov.pl Urząd Miasta Płocka
 
Główne menu
Rada Miasta
 
epuap


Kliknij aby zobaczyć certyfikat Kliknij aby zobaczyć certyfikat


 

                                                                                                Płock, 03.09.2019 r.


Łukasz Pietrzak
Marta Krasuska

 


INTERPELACJA

 


Dotyczy: Sytuacja drogowa na rondzie łączącym ul. Wyszogrodzką z trasą ks. Jerzego Popiełuszki



    Podolszyce wraz z terenami przylegającymi to miejsce, które zamieszkuje największa liczba płocczan. Jest to także rejon Płocka, w którym znajdują się: galerie handlowe, Auchan, Obi. Główną drogą komunikującą tę część miasta z resztą Płocka jest ul. Wyszogrodzka. Tysiące płocczan oraz mieszkańców okolicznych gmin każdego dnia pokonuje tę trasę przejeżdżając przez rondo, które z jednej strony łączy nas z trasą ks. Jerzego Popiełuszki prowadzącą przez most na drugą stronę Wisły z drugiej strony natomiast rozpoczyna obwodnicę Płocka. Rondo to znajduje się też na trasie wylotowej z Płocka w kierunku Warszawy. Przez sytuację jaka ma miejsce na tym rondzie, a dokładnie liczbę zdarzeń drogowych od kilku lat nosi ono nieoficjalnie niechlubną nazwę „Dzwon”. Od momentu rozpoczęcia  remontu mostu im. Legionów Piłsudskiego ruch na wspomnianym skrzyżowaniu jest jeszcze większy. Wzmożony ruch potrwa prawdopodobnie do końca września 2019 roku. Jednak problem tego ronda istnieje od kilku lat i zakończenie remontu poza zmniejszeniem natężenia ruchu problemu nie rozwiąże.
    Jak wynika z policyjnego raportu w okresie od 01.09.2018 do 28.08.2019 na powyższym rondzie doszło do 61 kolizji, do których były wzywane służby policji. Nie mamy informacji ile było zdarzeń bez udziału służb. Sądzimy jednak, że może być ich drugie tyle. Głównymi powodami kolizji drogowych na tym rondzie są: nieprawidłowa zmiana pasa ruchu, niedostosowanie się do sygnalizacji świetlnej, niezachowanie bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego, nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu.
    W przyszłości rondo to powinno stać się skrzyżowaniem dwupoziomowym, jedynie to całkowicie zlikwidowałoby zaistniały problem. Zdajemy sobie jednak sprawę, że na ten moment nie ma na to środków finansowych a koszty jakie musiałoby ponieść miasto na taką inwestycje są ogromne. Nie wyklucza to jednak potrzeby podjęcia działań doraźnych, które mają na celu zminimalizowania liczby występujących tam zdarzeń drogowych.
    Zwracamy się z prośbą o przeanalizowanie i wprowadzenie poniższej, dodatkowej infrastruktury drogowej:
    • pylony zawierające informację świetlną o dopuszczalnej prędkości oraz komunikat: „zachowaj szczególną ostrożność”. Wyświetlane komunikaty można zmieniać w zależności chociażby od warunków atmosferycznych (zdjęcie załącznik nr 1);
    • wprowadzenie dodatkowego oznakowania poziomego informującego o dopuszczalnej prędkości (zdjęcie załącznik nr 2);
    • wprowadzenie dodatkowego oznakowania pionowego informującego o miejscu występowania częstych wypadków (zdjęcie załącznik nr 3).
Poprzez proponowane przez nas dodatkowe oznakowanie chcemy spowodować większe skupienie u kierujących pojazdami. Ma to też na celu uświadomienie kierowcom, że znajdują się w miejscu, w którym często dochodzi do stłuczek czy też wypadków.

 

Łukasz Pietrzak
Marta Krasuska




drukuj
   getacro  Pobierz program do otwierania dokumentów w formacie PDF

 

   
 

tytuł: 
Łukasz Maria Pietrzak, Marta Krasuska / 2019-09-04 / 581
data publikacji: 
czwartek, 05 września 2019, godz. 08:32
ostatnia zmiana: 
czwartek, 05 września 2019, godz. 08:32 -> historia zmian  (1)
nadzór nad treścią: 
osoba publikująca: 
Agnieszka Kopera
ilość wyświetleń: 
58 468 010

Stopka