WSU-27. Decyzja o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości.


 

NIEZBĘDNY FORMULARZ: Wniosek o wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości.

WYMAGANE DOKUMENTY:
Do wniosku należy dołączyć:
1. Dokumenty, z których wynika brak możliwości uzyskania zgody właściciela sąsiedniej nieruchomości, budynku, lokalu (najemcy) /oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem/.
2. Dokumenty, z których wynika fakt niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości, w tym: w przypadku, gdy roboty budowlane wymagają uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia - ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę lub potwierdzenie zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych - /kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem/.
3. Opis sposobu i zakresu planowanych robót wraz z określeniem terminu korzystania z sąsiedniej nieruchomości.
4. Dodatkowo - w sytuacji, kiedy wniosek złożony zostaje po upływie 3 lat liczonych od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna - należy przedłożyć dowód potwierdzający, że budowa została rozpoczęta i nie została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata (np. dziennik budowy do wglądu).
5. dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa osobie działającej w imieniu inwestora – oryginał, odpis, wypis lub kopia.
6. dowód zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.

WYSOKOŚĆ OPŁATY SKARBOWEJ:
Decyzja o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości - 10 zł
Za pełnomocnictwo – 17 zł

Wysokość opłaty skarbowej oraz szczególne przypadki zwolnienia ustala się zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji
Nie podlegają opłacie czynności urzędowe dokonane w sprawach:
- budownictwa mieszkaniowego,
- instytucji jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego,
- budowy lub remontu obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych,
- budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne.


FORMA WNOSZENIA OPŁATY SKARBOWEJ:
Opłaty skarbowej można dokonywać:
    • Na rachunek Urzędu Miasta Płocka, Bank PKO BP S.A. II Oddział w Płocku: 13 1020 3974 0000 5502 0177 7929
    • Gotówką, kartą płatniczą lub BLIKIEM, korzystając z samoobsługowego opłatomatu zlokalizowanego w Urzędzie Miasta Płocka (wejście od ul. Zduńskiej). 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: 14 dni.

FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: decyzja administracyjna o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości lub decyzja odmowna

MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW:

- Biuro Obsługi Klienta, stanowisko nr 7,8,
- pocztą tradycyjną / kurierem.

DRUKI DO POBRANIA: w Biurze Obsługi Klienta na stanowisku nr 7,8 lub na stronie internetowej www.nowybip.plock.eu

JEDNOSTKA PROWADZĄCA SPRAWĘ:  Wydział Strategii, Architektury i Urbanistyki, Referat Administracji Architektoniczno – Budowlanej

INFORMACJE: Biuro Interwencji i Informowania Mieszkańców - tel. 24 364 55 55.

PODSTAWA PRAWNA:
Art. 47 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Płocka w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.

DODATKOWE INFORMACJE:
Do lokalu mogą przynależeć, jako jego części składowe, pomieszczenia, choćby nawet do niego bezpośrednio nie przylegały lub były położone w granicach nieruchomości gruntowej poza budynkiem, w którym wyodrębniono dany lokal, a w szczególności: piwnica, strych, komórka, garaż, zwane pomieszczeniami przynależnymi.

GODZINY OBSŁUGI KLIENTÓW: poniedziałek, wtorek, środa 8.00-15.30, czwartek 8.00-16.30, piątek 8.00-14.30.

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informujemy, że:

1. Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Gmina Miasto Płock, 09-400 Płock, pl. Stary Rynek 1;
2. Kontakt z inspektorem ochrony danych – iod@plock.eu;
3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji wniosku;
4. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
5. Pani/Pana dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora;
6. Każdy ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania w przypadku kwestionowania prawidłowości danych osobowych;
7. Każdy ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych będzie skutkować odmową realizacji wniosku.

Metryka dokumentu
  • Data publikacji: 13 lat temu (czwartek, 29 grudnia 2011, godzina 08:54)
  • Osoba publikująca: Rafał Frankowski
  • Nadzór nad treścią: Dyrektor Wydziału Strategii, Architektury i Urbanistyki
  • Ilość wyświetleń: 2 699 523
  • Data ostatniej aktualizacji: środa, 04 grudnia 2024, godzina 10:28
  • Historia aktualizacji

  • 04 grudnia 2024, godzina 10:28 Aktualizacja dokumentu
    04 grudnia 2024, godzina 10:27 Aktualizacja dokumentu
    31 lipca 2024, godzina 14:29 Aktualizacja dokumentu
    06 listopada 2023, godzina 13:22 Aktualizacja dokumentu
    29 sierpnia 2022, godzina 11:39 Aktualizacja dokumentu
    29 czerwca 2022, godzina 12:03 Aktualizacja dokumentu
    16 kwietnia 2021, godzina 13:37 Aktualizacja dokumentu
    21 lutego 2020, godzina 13:36 Aktualizacja danych
    20 lutego 2020, godzina 14:28 Aktualizacja danych
    20 lutego 2020, godzina 14:03 Aktualizacja danych
    09 sierpnia 2018, godzina 15:32 Aktualizacja danych
    11 lipca 2017, godzina 13:03 Aktualizacja danych
    15 lutego 2017, godzina 14:22 Aktualizacja danych
    26 stycznia 2017, godzina 08:40 Aktualizacja danych
    26 stycznia 2017, godzina 08:34 Aktualizacja danych
    26 stycznia 2017, godzina 08:26 Aktualizacja danych
    11 stycznia 2017, godzina 07:16 Aktualizacja danych
    24 września 2015, godzina 10:37 Aktualizacja danych
    23 września 2015, godzina 10:12 Aktualizacja danych
    17 września 2015, godzina 15:29 Aktualizacja danych
    15 stycznia 2015, godzina 09:51 Aktualizacja danych
    15 stycznia 2015, godzina 09:50 Aktualizacja danych
    29 kwietnia 2014, godzina 14:10 Aktualizacja danych
    19 marca 2014, godzina 09:40 Aktualizacja danych
    19 marca 2014, godzina 08:53 Aktualizacja danych
    29 grudnia 2011, godzina 11:31 Aktualizacja danych
    29 grudnia 2011, godzina 10:36 Aktualizacja danych
Podobne sprawy