WSU-27. Decyzja o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości.
NIEZBĘDNY FORMULARZ: Wniosek o wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości.
WYMAGANE DOKUMENTY:
Do wniosku należy dołączyć:
1. Dokumenty, z których wynika brak możliwości uzyskania zgody właściciela sąsiedniej nieruchomości, budynku, lokalu (najemcy) /oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem/.
2. Dokumenty, z których wynika fakt niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości, w tym: w przypadku, gdy roboty budowlane wymagają uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia - ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę lub potwierdzenie zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych - /kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem/.
3. Opis sposobu i zakresu planowanych robót wraz z określeniem terminu korzystania z sąsiedniej nieruchomości.
4. Dodatkowo - w sytuacji, kiedy wniosek złożony zostaje po upływie 3 lat liczonych od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna - należy przedłożyć dowód potwierdzający, że budowa została rozpoczęta i nie została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata (np. dziennik budowy do wglądu).
5. dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa osobie działającej w imieniu inwestora – oryginał, odpis, wypis lub kopia.
6. dowód zapłaty opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
WYSOKOŚĆ OPŁATY SKARBOWEJ:
Decyzja o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości - 10 zł
Za pełnomocnictwo – 17 zł
Wysokość opłaty skarbowej oraz szczególne przypadki zwolnienia ustala się zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji
Nie podlegają opłacie czynności urzędowe dokonane w sprawach:
- budownictwa mieszkaniowego,
- instytucji jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego,
- budowy lub remontu obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych,
- budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne.
FORMA WNOSZENIA OPŁATY SKARBOWEJ:
Opłaty skarbowej można dokonywać:
• Na rachunek Urzędu Miasta Płocka, Bank PKO BP S.A. II Oddział w Płocku: 13 1020 3974 0000 5502 0177 7929
• Gotówką, kartą płatniczą lub BLIKIEM, korzystając z samoobsługowego opłatomatu zlokalizowanego w Urzędzie Miasta Płocka (wejście od ul. Zduńskiej).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: 14 dni.
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: decyzja administracyjna o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości lub decyzja odmowna
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW:
- Biuro Obsługi Klienta, stanowisko nr 7,8,
- pocztą tradycyjną / kurierem.
DRUKI DO POBRANIA: w Biurze Obsługi Klienta na stanowisku nr 7,8 lub na stronie internetowej www.nowybip.plock.eu
JEDNOSTKA PROWADZĄCA SPRAWĘ: Wydział Strategii, Architektury i Urbanistyki, Referat Administracji Architektoniczno – Budowlanej
INFORMACJE: Biuro Interwencji i Informowania Mieszkańców - tel. 24 364 55 55.
PODSTAWA PRAWNA:
Art. 47 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Płocka w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE:
Do lokalu mogą przynależeć, jako jego części składowe, pomieszczenia, choćby nawet do niego bezpośrednio nie przylegały lub były położone w granicach nieruchomości gruntowej poza budynkiem, w którym wyodrębniono dany lokal, a w szczególności: piwnica, strych, komórka, garaż, zwane pomieszczeniami przynależnymi.
GODZINY OBSŁUGI KLIENTÓW: poniedziałek, wtorek, środa 8.00-15.30, czwartek 8.00-16.30, piątek 8.00-14.30.
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informujemy, że:
1. Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest Gmina Miasto Płock, 09-400 Płock, pl. Stary Rynek 1;
2. Kontakt z inspektorem ochrony danych – iod@plock.eu;
3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji wniosku;
4. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
5. Pani/Pana dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora;
6. Każdy ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania w przypadku kwestionowania prawidłowości danych osobowych;
7. Każdy ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych będzie skutkować odmową realizacji wniosku.
- Data publikacji: 13 lat temu (czwartek, 29 grudnia 2011, godzina 08:54)
- Osoba publikująca: Rafał Frankowski
- Nadzór nad treścią: Dyrektor Wydziału Strategii, Architektury i Urbanistyki
- Ilość wyświetleń: 2 699 523
- Data ostatniej aktualizacji: środa, 04 grudnia 2024, godzina 10:28
- Historia aktualizacji
04 grudnia 2024, godzina 10:27 Aktualizacja dokumentu
31 lipca 2024, godzina 14:29 Aktualizacja dokumentu
06 listopada 2023, godzina 13:22 Aktualizacja dokumentu
29 sierpnia 2022, godzina 11:39 Aktualizacja dokumentu
29 czerwca 2022, godzina 12:03 Aktualizacja dokumentu
16 kwietnia 2021, godzina 13:37 Aktualizacja dokumentu
21 lutego 2020, godzina 13:36 Aktualizacja danych
20 lutego 2020, godzina 14:28 Aktualizacja danych
20 lutego 2020, godzina 14:03 Aktualizacja danych
09 sierpnia 2018, godzina 15:32 Aktualizacja danych
11 lipca 2017, godzina 13:03 Aktualizacja danych
15 lutego 2017, godzina 14:22 Aktualizacja danych
26 stycznia 2017, godzina 08:40 Aktualizacja danych
26 stycznia 2017, godzina 08:34 Aktualizacja danych
26 stycznia 2017, godzina 08:26 Aktualizacja danych
11 stycznia 2017, godzina 07:16 Aktualizacja danych
24 września 2015, godzina 10:37 Aktualizacja danych
23 września 2015, godzina 10:12 Aktualizacja danych
17 września 2015, godzina 15:29 Aktualizacja danych
15 stycznia 2015, godzina 09:51 Aktualizacja danych
15 stycznia 2015, godzina 09:50 Aktualizacja danych
29 kwietnia 2014, godzina 14:10 Aktualizacja danych
19 marca 2014, godzina 09:40 Aktualizacja danych
19 marca 2014, godzina 08:53 Aktualizacja danych
29 grudnia 2011, godzina 11:31 Aktualizacja danych
29 grudnia 2011, godzina 10:36 Aktualizacja danych
Podobne sprawy
- WSU-01. Decyzja o ustaleniu warunków zabudowy.
- WSU-02. Decyzja o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby.
- WSU-03. Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- WSU-04. Zaświadczenie o przeznaczeniu terenu zgodnie z obowiązującymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego.
- WSU-05. Zaświadczenie o zgodności budowy z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego lub ostateczną decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
- WSU-06. Zaświadczenie o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
- WSU-07. Wyrys i wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Płocka.
- WSU-08. Wniosek do projektu planu ogólnego.
- WSU-09A. Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- WSU-09B. Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- WSU-10A. Wniosek do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (dla procedur wszczętych przed 23.09.2023 r.)
- WSU-10B. Wniosek do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (dla procedur wszczętych po 23.09.2023 r.)
- WSU-11A. Uwaga do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (dla procedur wszczętych przed 23.09.2023 r.)
- WSU-11B. Uwaga do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (dla procedur wszczętych po 23.09.2023 r.)
- WSU-12. Decyzja o pozwoleniu na budowę / decyzja o zmianie pozwolenia na budowę.
- WSU-13A. Zgłoszenie robót budowlanych.
- WSU-13B. Zgłoszenie budowy sieci i wolnostojących, parterowych stacji transformatorowych i kontenerowych stacji transformatorowych.
- WSU-14. Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego.
- WSU-15. Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia PB-11
- WSU-16. Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
- WSU-17. Wydanie dziennika budowy (rozbiórki, montażu, zamiaru budowy) instalacji zbiornikowych na gaz płynny, z pojedyńczym zbiornikiem o pojemności do 7,0 m3.
- WSU-18. Pozwolenia na rozbiórkę.
- WSU-19. Zgłoszenie zamiaru rozbiórki budynków i budowli.
- WSU-20. Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych.
- WSU-21. Pozwolenie na budowę tymczasowego obiektu
- WSU-22. Udzielenie zgody na odstępstwa od przepisów techniczno – budowlanych.
- WSU-23. Przeniesienie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia na rzecz innego inwestora.
- WSU-24. N3 - Wydanie odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu
- WSU-25. Wyłączenie niektórych obowiązków kierownika budowy
- WSU-26. Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia (PB-11)
- WSU-27. Decyzja o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości.
- WSU-28. Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu lub jego części.
- WSU-29. Zaświadczenie o samodzielności lokalu.
- WSU-30. Zaświadczenie o położeniu nieruchomości na obszarze rewitalizacji lub na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji.
- WSU-31. Opinia plastyczna wydawana przez Zespół do spraw Estetyki Miasta.
- WSU-32. Dotacje na remonty nieruchomości położonych na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji.
- WSU-33. Dotacje na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
- WSU-34. Zgłoszenie przedsięwzięcia do ujęcia w Płockim Programie Rewitalizacji / aktualizacji przedsięwzięcia ujętego w Płockim Programie Rewitalizacji.
- WSU-35. Monitoring realizacji przedsięwzięć ujętych w Płockim Programie Rewitalizacji.
- WSU-36. Udostępnienie stronie akt sprawy z zasobów Referatu Administracji Architektoniczno - Budowlanej i Referatu Urbanistyki.