Anna Derlukiewicz / 2019-11-05 / 679
Wybudowanie podziemnych przejść dla pieszych umożliwiających bezkolizyjne skrzyżowanie ruchu pieszego z ruchem drogowym na skrzyżowaniu ul. Wyszogrodzkiej z aleją Armii Krajowej oraz z aleją Jana Pawła II

Płock, 4 listopada 2019 r.


Anna Derlukiewicz
Radna Rady Miasta Płocka



INTERPELACJA


Przedmiot, temat interpelacji: podziemne przejście oraz kładka dla pieszych.

Uzasadnienie:
Z uwagi na zgłoszenia Mieszkańców zwracam się z uprzejmą prośbą o rozważenie możliwości wybudowania podziemnych przejść dla pieszych umożliwiających bezkolizyjne skrzyżowanie ruchu pieszego z ruchem drogowym na skrzyżowaniu ul. Wyszogrodzkiej z aleją Armii Krajowej oraz z aleją Jana Pawła II poprzez budowę odpowiedniego tunelu dla ruchu pieszego z zapewnieniem dostępu dla osób niepełnosprawnych, osób z dziećmi na wózkach i rowerzystów.
Ponadto proszę o rozważenie możliwości wybudowania kładki dla pieszych nad  ul. Wyszogrodzką usytuowanej między al. Armii Krajowej, a al. Jana Pawła II dla zapewnienia lepszej komunikacji pieszej w tym rejonie.
Powyższe motywuję tym, iż ul. Wyszogrodzka (droga krajowa nr 60) należy do najważniejszych ulic Płocka, łączy centrum z Podolszycami oraz Imielnicą i Borowiczkami.
Między skrzyżowaniami ul. Wyszogrodzkiej (droga krajowa nr 60) z aleją Armii Krajowej (droga gminna) oraz z aleją Jana Pawła II (droga gminna) oraz w ich bezpośrednim sąsiedztwie zlokalizowane są obiekty handlowe jak hipermarket „Auchan”, market „OBI” dwie galerie handlowe „Mazovia” i „Wisła”, salony meblowe „Agata”, „Black Red White”, restauracja McDonald's, które generują dodatkowy bardzo duży ruch pieszy. Ponadto drogi gminne łączą dwa stale rozbudowujące się osiedla mieszkaniowe dzielnicy Podolszyce Południowe i Północne w Płocku. Należy także mieć na uwadze, że droga krajowa nr 60 jest główną drogą wyjazdową z miasta w kierunku Warszawy i Wyszogrodu. Zgodnie z wynikami generalnego pomiaru ruchu z 2015 roku średni dobowy ruch roczny w ciągu drogi krajowej nr 62 na odcinku Płock – Słupno wynosił 13.288 pojazdów na dobę. Natężenie ruchu stale wzrasta.
Powyższe wskazuje, że rozwiązania w postaci podziemnych przejść dla pieszych oraz kładki dla pieszych w ww. lokalizacjach przyczyniłyby się do rozładowania korków, upłynnienia ruchu, a więc w zasadniczy sposób poprawienia bezpieczeństwa ruchu drogowego w szczególności pieszego jako niechronionego uczestnika ruchu drogowego.


Anna Derlukiewicz
          /-/

Metryka dokumentu
  • Data publikacji: 5 lat temu (wtorek, 05 listopada 2019, godzina 14:15)
  • Osoba publikująca: Agnieszka Kopera
  • Nadzór nad treścią: Agnieszka Kopera
  • Ilość wyświetleń: 2 696 146
  • Dokument nie był aktualizowany od momentu publikacji